London day 2

Dag två i denna underbara stad blev till att spenderas med sightseeing till fots. Vi tog inte tag i att åka med nån av buss företagens sightseeing ruttar. Största orsaken till det var ju att man blev påhoppat på stan av dom. Fräckare människor har jag aldrig varit med om, men nog om det.

Vi började dagen med en tur till Waterloo distriktet. Tog en taxi dit eftersom det var lättast. Och nu kommer jag inte ihåg alla detaljer men...
Först the london eye, den högsta utsikts grejen nånting nånting blabla.

Vi åkte den dock inte, för kön var fleeera timmar lång och jag kände att det fanns andra saker att göra.
Sen gick vi över en bro och kom till Big ben, the house of parliament och andra godsaker. Den längst till höger är Westminister Abbey.

Vi fortsatte att gå, mycket gående alltså, och kom fram till Buckingham Palace.

And that's it! Tror jag iaf..Ångrar nu att jag inte skrev ner det vi gjorde varje dag för jag har glömt det mest nu.
Men det låter bra. Och detta var bara dag två ;)

Pz

Shake the feelings

Kom igen nu, man är väl en stor flicka. Dags att komma ut i världen och ta chanser.
Ingenting kommer hända om man inte vågar riskera något.
Måste komma ihåg det.
It's just it, I don't belong there. And others will see it.

Idag har jag tränat tillräckligt för hela året känns det som. Har cyklat till nydala och hem igen, plus cyklat till stan + till konsum på grubbe och hem igen. Låter inte mycket men jag lovar jag är död.
I morgon blir det att kliva upp tidigt för att komma med morgonfärjan till holmön där man ska spendera helgen med att tälta tillsammans med emma :) Hoppas på att fånga lite färg på kroppen samtidigt, har ju kvar linnebrännan sen första dagen i london. Inte nice..

Hur dumt det än låter så längtar jag tills hösten. Andra året på IB! Visst, det kommer inte bli lätt, men det är sällan lätt också så. Och nya klasskamrater ser man fram emot. Det finns många skäl till varför jag längtar till hösten. Mest är det för att jag vill komma in i rutiner igen. Skola, träning osv. Man har som inga under sommaren, och det är ju såklart hur underbart som helst för då kan man kliva upp klockan 12 och ingen bryr sig. Men fortfarande...nånting saknas. Och det kan ju vara du också, såhär på sensommaren i juli och början på augusti så kommer det fram många tankar. Kan bara inte fatta att det är snart två år sen...Damn, Jag saknar dig fan.

Nu ska jag nog packa inför helgen, blir första gången jag tältar på vääääääldigt länge. Får se hur det går :)
Pz!

London, day 1

Natten till söndagen då vi skulle åka på morgonen tänkte vi att vi skulle få mycket sömn, det blev det inte på grund av ett borttappat pass...Men det löste sig till slut.
Tog taxi till flygplatsen i umeå. Flög till Arlanda i stockholm där, efter några timmars väntan, blev det påstigning till flyget vi skulle åka med till London!
Sandra fick en bula i skallen pga av mig, men jag sa förlåt

Arrival; Klockan 17.00 engelsk tid. -1 tim jämfört med svensk tid.
Tog the Heathrow express train in till stan där vi hamnade i Paddington distriktet, bara 5 minuters gångavstånd till hotellet. Vi gick direkt till hotellet och packade upp. Mitt och sandras rum var inte så värst nice men det fick duga
Efter att ha fräschat upp oss gick vi ut och strosade runt lite, trafiken är k-a-t-a-s-t-r-o-f!!! Bilar som tutar, kör mot rött och ingen hastighetsbegränsning märkte vi...
Va och åt på KFC (kentucky fried chicken) Det var gött.

Sen till hotellet igen för lite vin och sömn ;)

Lost in translation

Asså jag funderar på att ta bort min blogg, oftast så känns det bara jobbigt att uppdatera...
men iaf. Kan snabb berätta om helgen.

Fredas var supernice med grillning och tjejsnack; nånting som jag verkligen behövde!

Diellza skötte grillningen, ett bra jobb tycker jag.

Senare på kvällen blev det marshmallow grillning med några till.
Lina, Ville och Kajsa kom förbi :)

Myyycke bra dag.
Fyllde som år dagen efter.

M - Hur känns det att fylla 17?
Jag - Ingen skillnad whatsoever!

Asså nu ska jag sluta dryga så mkt, har bara som ingen att göra. Rummet är städat och mobilen död så jag kan inte smsa nån...